Köpvillkor

Vid köp godkänner du följande köpvillkor:

Pris

Alla priser i butiken är inklusive moms.

Mått

Eftersom alla produkter är unika och handgjorda varierar mått för varje produkt. Vi har därför mätt det viktigaste för att du som kund ska få en idé kring storlekar. Observera att måtten är cirkamått och kan variera några millimeter åt det ena eller andra hållet. Är det något mått du undrar över, eller som du saknar, får du gärna kontakta oss för mer information.

Frakt

Frakt är gratis om inte annat anges. Det är vid köp av större produkter såsom byråar och liknande som frakt kan tillkomma. För tillfället säljer vi endast i Sverige.

Betalning

Vi använder Paypal för att hantera betalningar.  Det är ett säkert och enkelt sätt för dig som kund att hantera betalningar. Vid betalning skickas du vidare till Paypal där du säkert kan betala via ditt kreditkort. Det fungerar utan att du behöver skapa ett konto hos dem. Har du redan ett konto eller är intresserad av att skaffa ett så går det självklart också bra. Du kan läsa mer om Paypal här.

Leverans

Efter att vi har mottagit din order och betalningen är genomförd kommer vi att skicka dina produkter inom 2-5 vardagar. Observera att PostNord står för frakten och att deras leveranstid tillkommer. Rili frånsäger sig all form av ersättning då eventuella leveransförseningar orsakas av PostNord.

Kontrollera alltid att emballaget och produkten är helt. Vid transportskador kontaktar du utlämningsstället och även Rili.

Din orderstatus uppdateras via Mitt konto och via den mailadress du har angivit hos oss.

Reklamation

Kontakta oss inom en vecka om någon produkt är felaktig eller har någon skada. Använd formuläret eller maila info@rili.se. Reklamation gäller ej skador som du har orsakat, ej heller slitage. Rili betalar returkostnader i de fall där det är befogat, det vill säga att produkten hade ett ursprungligt fel. Du som kund ansvarar för att produkten returneras till oss.

Ångerrätt

Du som kund har 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar gälla dagen då du mottagit produkten. Infaller ångerfristens sista dag under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. Du som kund står för returfrakten och har ansvaret för att produkten kommer fram till oss. Tänk på att paketera ömtåliga produkter väl. Ångerrätten gäller endast om produkten är i oanvänt och oskadat skick.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Använd formuläret eller skicka ett mail till info@rili.se.

Personuppgifter

Enligt personuppgiftslagen måste du som kund ge ditt godkännande till att Rili sparar och behandlar personuppgifter i vår databas. När du genomför ett köp hos Rili godkänner du att de personuppgifter som du anger behandlas och sparas i vår databas. Alla personuppgifter som sparas hos Rili kommer enbart att användas i syfte att Rili ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot dig vid köp, samt i kommunikation mellan Rili och dig som kund.

Reservationer

Rili reserverar sig för prisändringar, felskrivningar och andra fel som ligger utanför Rilis kontroll.